Newsy, Promocje

Nagranie LIVE Q&A o falownikach z Dawidem Wróblewskim

W dzisiejszych czasach technologia napędowa jest niezbędna do zapewnienia wydajnego i niezawodnego działania maszyn i systemów. Zastosowanie falowników jest niezbędne do sterowania silnikami i napędami, a także do optymalizacji ich pracy. W tym celu konieczne jest poznanie podstaw techniki napędowej, którą można zastosować w wielu różnych aplikacjach.

Dlatego, aby lepiej zrozumieć techniki napędowe, Wspólnie z Dawidem Wróblewskim, ekspertem w dziedzinie automatyki, zorganizowaliśmy specjalne nagranie LIVE, w którym odpowiedział na pytania dotyczące zastosowania falowników w różnych aplikacjach. W nagraniu wyjaśnił podstawy automatyki i techniki napędowej, a także odpowiedział szczegółowo na pytania dotyczące tematu. Omówił m.in. programowanie falowników, sterowanie prędkością silnika, hamulce z falownika, zgrywanie/wgrywanie konfiguracji, instalację falowników itp.

W nagraniu Dawid Wróblewski odpowiedział na szereg pytań dotyczących techniki napędowej, w tym: Czy falownik można zaprogramować tak, by miał dwastarty do przodu z różnymi prędkościami? Jak wyglądają przebiegi napięcia na wyjściu falownika? Jak poprawnie ekranować zasilanie pomiędzy silnikiem a falownikiem? Jak mufować kable ekranowe? O zastosowaniu filtra ferrytowego między zaciskami a listwami zaciskowymi itp.

Dawid odpowiedział także na pytania dotyczące zaawansowanych tematów, takich jak sterowanie przez wejście analogowe prędkością silnika, regulacja PID procesowa, zasilanie dwóch silników z jednego falownika, sterowanie hamulcem z falownika, instalacja falowników powyżej 1000m n.p.m. oraz wiele innych.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące techniki napędowej, obejrzyj film LIVE z ekspertem Dawidem Wróblewskim i zdobądź wiedzę potrzebną do uzyskania optymalnych rezultatów dla Twoich aplikacji

Zobacz też kursy online autorstwa Dawida Wróblewskiego – LINK DO KURSÓW

 

W nagraniu znajdziesz odpowiedzi na pytania: 

❓ Czy falownik można zaprogramować tak, by miał dwa “starty do przodu” z różnymi prędkościami?
❓ Jak wyglądają przebiegi napięcia na wyjściu falownika?
❓ Jak poprawnie ekranować zasilanie pomiędzy silnikiem a falownikiem?
❓ Jak mufować kable ekranowe?
❓ O zastosowaniu filtra ferrytowego między zaciskami a listwami zaciskowymi
❓ Co to są rozwiązania decentralne? Jakie są zalety i wady rozwiązań decentralnych w stosunku do tradycyjnych?
❓ Jak dobrać przemiennik/ uruchomić silnik, o którym niewiele wiemy, ot tyle, że sprawny?
❓ Czy jako młody automatyk Dawid popsuł coś kosztownego?
❓ Sterowanie przez wejście analogowe prędkością silnika – jak ustawić gdy potencjometr jest, np. dwa razy mniejszy niż powinien być?
❓ Jak sobie radzić z dzwonieniem/gwizdaniem silnika podłączonego do falownika?
❓ W jaki sposób dobrać rezystor hamowania do aplikacji? Czym się kierować? Na co zwrócić uwagę?
❓ Mam na falowniku błąd EEP. Przy każdym zaniku napięcia pojawia się ten błąd. Czy falownik jest do wymiany?
❓ Czy rezystor hamowania jest zawsze wymagany chcąć hamować silnikiem?
❓ W jaki sposób możemy zaimplementować czujnik ciśnienia 4-20 mA (presostat) do falownika tak, aby uruchamiał się przy spadku ciśnienia w instalacji wodociągowej?
❓ Bezczujnikowe i czujnikowe sterowanie wektorowe. Kiedy stosować czujnik a kiedy jest to niepotrzebne? W jaki sposób wpływa to na działanie napędu?
❓ Pomiar enerrgii przed czy za falownikiem?
❓ Jaki wpływ na skuteczność napędu ma falownik?
❓ Umieszczać styczniki na wyjściu z falownika czy zaufać falownikowi?
❓ Czy wszystkie silniki asynchroniczne mogą współpracować z falownikami?
❓ Czy można zaprogramować logikę w pamięci przemiennika?
❓ Jak szybko można awaryjnie wymienić falownik?
❓ Czy falownik ma wbudowany wentylator? Co się stanie gdy przestanie od działać? Jak łatwo wymienić wentylator?
❓ Ile parametrów ma falownik?
❓ Czy karta wejść/wyjść jest osobno wymieniana w przemienniku częstotliwości?
❓ Jak falownik sobie radzi z zapyleniem otoczenia?
❓ Czy jest możliwe zasilenie dwóch silników z jednego falownika?
❓ Jak odbywa się zgrywanie/wgrywanie konfiguracji?
❓ Instalacja falowników powyżej 1000m n.p.m.
❓ Czym różnią się falowniki różnych producentów?
❓ Czy są dostępne instrukcje obsługi, uruchomienia, parametryzacji w języku polskim?
❓ Jak powinien wyglądać poprawnie działający układ hydrauliczny? Z czego się składa zestaw hydroforowy?
❓ Co to jest regulacja PID procesowa? Jaka jest różnica między regulacją PID procesową a regulacją normalną? Kiedy jaką regulację wybrać?
❓ Jaka jest różnica między komendą “obroty do przodu” a “JOG do przodu”?
❓ Na jakiej zasadzie działa sterowanie pracą pięciu pomp?
❓ Falowniki posiadają rampy przyspieszania i hamowania, które się ustawia. Czy można ustawić inne rampy podczas pracy?
❓ Czy można tak ustawić potencjometr, by od połowy zwiększały się obroty w prawo, a od drugiej połowy potencjometru zwiększała się prędkość w przeciwnym kierunku?
❓ Omówienie sterowania hamulcem z falownika
❓ Jak mocno możemy rozkręcić silnik?
❓ Czy falownik pracując na 60Hz generuje większe straty?
❓ Kiedy zalecany jest monraż falowników połączonych wspólną szyną DC?
❓ Czy w trakcie hamowania silnika sterowanym przez falownik dochodzi do hamowania odzyskowego (prądnicowego)?
❓ Czy są to nazwy własne producenta (filtr wejściowy klasy A itp.) odpowiadające kategoriom C1, C2, C3, C4 filtrom EMC?
❓ Jaka jest różnica między silnikiem asynchronicznym a synchronicznym?
❓ Omówienie kwestii montażu dławików wyjściowych
❓ Kiedy i jak stosować: filtr dU/dt, filtr wyjściowy sinusoidalny, dławiki ferrytowe?
❓ Czy jest możliwość ograniczenia grzania się silnika indukcyjnego przez zmianę parametrów w falowniku?
❓ Pozbycie się gwizdania/dzwonienia silnika bez zmiany częstotliwości przełączania
❓ Jak się programuje falownik?
❓ Sterowanie synchroniczne czterema serwonapędami. Jak dobrać filtr EMC?
❓ Jak to jest z silnikami synchronicznymi?
❓ Czy falownikiem standardowym, z rozbudowanym układem sterowania, można wysterować silnik serwo z resolverem?